De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Odal
Odal x
Naam Odal
Bijnaam Griskil
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Ridder
Roverhoofdman
Slachtoffers
Direct 3[1]
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Schildknaap
Laatst gezien De Schildknaap
Verschijningen 1

Odal was een ridder die onder de naam Griskil als roverhoofdman werkte.

Biografie[]

Eerder leven[]

In zijn eerdere leven maakte Odal veel schulden. Om die af te betalen begon hij als rover te werken. Hij noemde zich Griskil en was alleen in vermomming te zien, zelfs zijn handlangers wisten niet wie hij echt was. Odal was genadeloos, hij vermoorde ook zijn eigen mannen als die hem tegenspraken. Ondertussen bleef hij wel nog veel toernooien winnen. Zijn plan was het om met de edelvrouw Marysa te trouwen, zo zou hij nog meer invloed krijgen[2].

Ontmoeting met Johan, Bardolf en Jared[]

Kort voor het toernooi leidde Odal zijn rovers tijdens de aanval op Johan, Bardolf van Dardemont en Jared. De drie mannen hadden in het bos willen overnachten. Odal bleef tijdens de aanval op de achtergrond en zag hoe de twee ridders meerdere van zijn rovers doodden. Hij wist dat zijn mannen uiteindelijk zouden verliezen. Odal pakte zijn slinger en mikte op Johan. Met een voltreffer raakte hij de ridder, maar Bardolf zette snel zijn helm op. Daarna ging Bardolf in de tegenaanval en doodde nog meer rovers. Odal besloot dat het tijd was om te vluchten en beval de terugtocht naar zijn schuilplaats[2].

Verdere plannen[]

Bij de schuilplaats was er onrust over de mislukte overval. Odal hoorde een rover genaamd Waldo klagen en daagde de man uit voor een gevecht. Hij doodde Waldo meteen en sprak daarna met zijn rovers over verdere plannen. Enkele van hen zouden Johan, Bardolf en Jared bespieden, terwijl Odal terugkeerde naar de stad. Daar had Odal al laten verkondigen dat hij het toernooi zou winnen dat binnenkort gehouden werd[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Wetenswaardigheden[]

  1. Waldo en twee anderen van zijn mannen
  2. 2,0 2,1 2,2 De Schildknaap

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Odal.
Advertisement