De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Odwin
Odwin x
Naam Odwin
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Ridder
Gestorven in De bergen
Doodsoorzaak Dodelijke val in een ravijn
veroorzaakt door Roniard's
roversbende
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Bewaker
Laatst gezien De Bewaker
Verschijningen 1

Odwin was een ridder die verscheen in De Bewaker.

Biografie[]

Eerder leven[]

Odwin werd geboren in Randheim, een stad in de bergen. In zijn jeugd ging hij vaak op avontuur, en vond zo een enorme goudader. Hoewel hij steeds het gevoel had bespied te worden, maakte hij een kaart en nam een klompje goud mee, later in zijn leven zou hij dan terug kunnen komen. Het klompje goud en de kaart waren goed verstopt in zijn zwaard. Odwin werd een krijgsman en leerde hierbij Gerholt kennen, na de oorlog keerde hij samen met Gerholt terug naar zijn geboorteplaats[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

In het gebergte werden de twee ridders echter door Roniard's roversbende overvallen. De rovers gooiden stenen van de helling, Odwin's paard viel van de helling, waarbij hij een dodelijke val maakte. Even later kwam Gerholt naar hem toe. Bij hem was Johan, die Gerholt geholpen had om de rovers te verslaan. Niet wetende dat Roniard hen bespioneerde, vertelde hij Gerholt en Johan over de goudader. Hij gaf hen zijn zwaard en enkele aanwijzingen, daarna stierf Odwin[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Andere verschijningen[]

Nieuwe covers[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Odwin was goed bevriend met Gerholt. Hij gaf Gerholt zijn goudschat toen hij overleed. Odwin bleek een goed persoon te zijn geweest, aangezien Kirzil Ermak hem niet doodde toen hij in de goudader was.

Kracht en sterkte[]

Als ridder had Odwin een opleiding met wapens gehad. Hij had in een oorlog gevochten en kwam levend terug naar huis. De zware val in het ravijn overleefde hij echter niet.

Wapens[]

Odwin droeg een wapenrusting met helm en zwaard. Hij had ook een paard, lans en schild.

Wetenswaardigheden[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Odwin.
Advertisement