De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Oktar
Oktar 001
Naam Oktar
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Huurling
Gestorven in De Duivelstuin
Doodsoorzaak In de borst getroffen door een speer van de Hü-Hüürs
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Duivelstuin
Laatst gezien De Duivelstuin

Oktar was een personage die verscheen in De Duivelstuin.

Biografie[]

Eerder leven[]

Over het eerdere leven van Oktar is bijna niets bekend. Hij leidde een groepje van vijf mannen[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Op een dag is Oktar met zijn mannen in Bou-Akthar, een dorp aan de Noord-Afrikaanse kust. Hij zit in de kroeg te dobbelen als hij Ysida ontmoet. Ze wil hem inhuren om haar man terug te halen, die in De Duivelstuin is achtergebleven. Oktar wil haar bestelen, maar Chuk en Johan van Horst grijpen in. Hij wil het probleem met geweld oplossen, als plotseling de Hü-Hüürs de stad aanvallen. Samen met nog enkele andere avonturiers lukt het hen de aanvallers te verjagen, bij deze aanval verliest Oktar wel twee van zijn handlangers. Omdat hij weet dat er in de Duivelstuin edelstenen te vinden zijn gaat hij met de anderen mee erheen[2].

Aangekomen in de Duivelstuin lukt het hem om de kist met diamanten van Ysida's man te verbergen. Net voordat de Hü-Hüürs aanvallen wil hij met de diamanten vluchten. Oktar vermoord hierbij nog zijn laatste handlanger die ook een deel van de buit wilde hebben. Buiten wachten Johan en Chuk hem al op. Hij probeert een mes te trekken, maar wordt op datzelfde moment dodelijk getroffen door een speer van de Hü-Hüürs[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Oktar stond bekend als gevaarlijk. Hij was ook erg onbetrouwbaar en gierig naar diamanten. Oktar gaf niets om de mannen die voor hem werkten. De laatste vermoordde hij zelfs om de diamanten niet te hoeven delen.

Kracht en sterkte[]

Oktar was de leider van zijn groep. In de loop van het verhaal gebruikte hij een zwaard en een werpmes.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Oktar.
Advertisement