De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Origas
Origas Klingsor
Naam Origas
Status Onbekend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Rechterhand van Klingsor
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Klingsor
Laatst gezien Klingsor
Verschijningen 1

Origas was de rechterhand van Klingsor.

Biografie[]

Eerder leven[]

Origas was de rechterhand van Klingsor, en de aanvoerder van diens garde. Toen Kerim met zijn mannen dicht bij Kalot Enbolot kwam, stonden Origas en zijn mannen hem al op te wachten. Eerder hadden Origas en zijn mannen al enkele Tempeliers gevangen genomen. Origas wilde van Kerim weten wat hij kwam doen. Kerim zou hem Johan van Horst uitleveren. Origas, die wist dat Klingsor interesse in Johan had, ging akkoord[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Samen met een groep krijgers en Iblis, de gezellin van Klingsor, ging Origas in de hinderlaag liggen. Het lukte hen om zowel Johan en Gonzaga gevangen te nemen. Daarna kreeg Origas de opdracht Johan goed te bewaken. Klingsor wilde namelijk een bondgenootschap met Johan tot stand brengen. Maar al snel vielen de Tempeliers Kalot Enbolot aan. Iblis verraadde Klingsor en hielp Johan met zijn vlucht. Origas en zijn mannen zetten de achtervolging in, maar Johan, Iblis en Gonzaga ontsnapten naar Klingsors dodelijke tuin. De Tempeliers wonnen overal terrein en namen Kalot Enbolot in. Het is niet bekend of Origas in het gevecht omkwam of niet[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Origas (Klingsor).
Advertisement