Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

www.roderidder.net, ook wel bekend als roderidder.net is de opvolger van de www.roderidder.be.

Geschiedenis

2009

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Roderidder.net in 2009

2010

2011

2012

Roderidder.net was populairder dan De Rode Ridder Wiki tot 2012.

2013

Vanaf 2013 werd Roderidder.net minder populair dan De Rode Ridder Wiki. Dit kwam doordat De Rode Ridder Wiki als een Rode Ridder website als encyclopedie groter werd en meer pagina's en foto's erbij kwamen. De inhoud van de artikelen werd ook groter.

2014

2015

2016

2017

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

2018

In 2018 begon Roderidder.net project Herhalingen.

2019

Tijdelijke sluiting

10 jaar jubileum

2020

2021

2022

Pagina links

Bronnen

Nieuwsartikelen

Wetenswaardigheden

  • Martin Hofman, Martin Lodewijk en Claus Scholz weten af van het bestaan van de website.
  • Station7, oprichter van De Rode Ridder Wiki is ook lid van Roderidder.net.
  • Roderidder.net had op de site meerdere pagina's verwijderd die te maken hadden met Martin Hofman, de vroegere beheerder en oprichter van Roderidder.be. Zo zijn alleen artikelen met de strips en trilogieën die te maken hadden met Martin niet verwijderd. Nieuwsartikelen gerelateerd aan Martin Hofman werden echter wel verwijderd, met uitzondering over het artikel die te maken had met Frans Roelofse.
  • De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman werd ook niet besproken of aandacht aangegeven op Roderidder.net. David Steenhuyse, de oprichter van Stripspeciaalzaak.be vroeg aan Roderidder.net of ze hier interesse in hadden, hoe dan ook, dit aanbod werd afgeslagen en tot op heden werd er nooit een artikel over gemaakt of forumlink over gemaakt.
    • Aan administrator Station7 werd echter wel door Sint-Joris gevraagd of hij het interview van De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Mieke de Bats had. Hoe dan ook, eerder had men geen interesse in de interviews. Als Administrator, mocht Station7 als hij het interview al had nooit geven aan een derden. Dus het interview mocht nooit verder uitgeleend worden.
    • Een andere reden, die echter nooit genoemd zal worden op hun website, is vanwege hun haat tegen Martin Hofman. Alle artikelen die op een manier met Martin te maken hadden, werden verwijderd op hun website.
  • Ondanks dat De Rode Ridder Wiki in 2010 was opgericht en daarna bekend werd bij het publiek, werd er nooit aandacht of De Rode Ridder Wiki gepromoot door Roderidder.net.
  • In 2017 had de website de meeste absenties van zowel administratoren als terugkerende leden van de website.
  • Dit is de eerste (en mogelijke enige) Rode Ridder website die artikelen verwijderd heeft die belangrijk waren voor canon informatie gerelateerd aan De Rode Ridder.
  • De sub-pagina Themamappen is niet beschikbaar op Roderidder.net.
TijdelijkelsuitingRR.net
De tijdelijke sluiting van Roderidder.net in 2019
  • Roderidder.net is de eerste Rode Ridder website:
    • waarbij de beheerder langer afwezig is dan actief (ergens in 2013 tot en met 2018/ heden - bijna 5 jaar afwezigheid). De beheerder maakte terugkerende verschijningen in plaats van meerdere verschijningen in het gehele jaar.
    • de website een paar dagen tijdelijk uit de lucht was.
    • de website een paar dagen tijdelijk uit de lucht was en vervolgens weer volledig terugkeerde op een normale basis.
    • het 10-jarig bestaan viert van een Rode Ridder website. Dit zal zijn in Oktober 2019. Hoe dan ook, voor het publiek was De Rode Ridder Wiki eerder open dan Roderidder.net.
  • Roderidder.net is de enige Rode Ridder website die Martin Hofman op elke manier negeert wordt. Niet alleen als een gebruiker, maar ook voor zijn geschiedenis tijdens Roderidder.be.
  • Een grote groep op Roderidder.net wilde dat De Uitverkorene begon met een nummer 0 of 1 om zo de stijlbreuk te overzien van de eerdere albums van de stripreeks. Dit bleek uiteindelijk niet het geval te zijn toen het album 250 was en het een Jubileum album bleef. Vanaf Tijdperk IV: Fabio Bono is Roderidder.net minder actief op de website.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Links

Zie ook