De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Shandar
Shandar 001
Naam Shandar
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Lichtbruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Werknemer van Malicia
Gestorven in Kasteel Horst
Doodsoorzaak Vermoord door Malicia
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Tuin van Eden
Laatst gezien De Tuin van Eden
Verschijningen 1

Shandar was een werknemer van Malicia.

Biografie[]

Eerder leven[]

Shandar was een rondreizende wonderdokter. Hij had zich bekwaamd in de sterrenwichelarij, kruidengeneeskunde en pendelen[1].

Ergens in zijn leven begon Shandar voor Malicia te werken. Malicia plukte appels uit de Levensboom, waardoor gewone mensen voor korte tijd in het Paradijs konden komen. Shandar kwam in zijn functie als wonderdokter bij edelen op bezoek. Malicia speelde zijn assistente. Bij hun bezoeken verkochten Shandar en Malicia de appels aan hun gastheren. De edelen raakten snel verslaafd aan hun bezoeken in het Paradijs, waardoor ze steeds meer appels bij Shandar en Malicia kochten. De appels kostten de edelen een fortuin, wat ertoe leidde dat ze al hun bezit aan Shandar en Malicia gaven. Door die handel werd Shandar een rijk man[1].

Shandar en Malicia hadden appels aan Ruprecht en zijn vrienden verkocht. Hij had Ruprecht verzekerd dat ze de enige bezoekers in het Paradijs waren, ze moesten echter niet bij de tempel van Adam komen[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Uiteindelijk kwamen Shandar en Malicia aan bij het kasteel van Horst, waar ze ook hun appels wilden verkopen. Ze ontmoetten de ridders van Horst en overtuigden hen ervan naar het Paradijs te gaan. Johan en Hugo kochten vier appels, Chuk en Trudo zouden met hen mee gaan. Shandar wilde vertrekken maar Alfons de Beauchamps liet hen in de toren opsluiten tot de vier ridders terug waren[1].

Dood[]

Aangezien Malicia op twee plaatsen tegelijk kon zijn, ging ze naar het Paradijs. Daar wilde ze Johan ertoe overhalen voor haar te gaan werken. Het plan van Malicia mislukte echter en de poortwachter joeg haar uit het Paradijs weg. Malicia had Shandar daarna niet meer nodig en doodde hem voor haar vlucht uit Kasteel Horst[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Shandar was een schijnbaar vriendelijke en ook een handige man. Het leek net alsof Malicia voor hem werkte, maar hij was in feite haar handlanger. Door hun verkoop van appels uit de tuin van Eden werden Shandar en Malicia rijk.

Kracht en sterkte[]

Shandar droeg geen wapens bij zich.

Wetenswaardigheden[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Shandar.
Advertisement