De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Shih
Acheah 001
Naam Shih
Bijnaam Acheah[1]
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Werkte voor Bahaal
Doodsoorzaak Viel per ongeluk van de rotsen af door De Golem
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Sprekende Zwaard
Laatst gezien Het Sprekende Zwaard
Verschijningen 1

Shih was een vrouw die werkte voor Bahaal.

Biografie[]

Eerder leven[]

Shih werkte samen met Acheah, Ord en Zaroah voor Bahaal. Het was hun opdracht om het sprekende zwaard Tintor voor hun opdrachtgever te vinden. Hun uitgravingen bij de Tempel der Ouden leverden echter niets op[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Toen Johan naar het gebied van de tempel kwam werd hij al door Shih en de anderen verwacht. De drie vrouwen ontvingen Johan in de tempel, maar ze waren onvoorzichtig. Johan zag een Pentagram op de vloer waarmee Bahaal opgeroepen kon worden. Toen ze betrapt waren leek het alsof Shih, Acheah en Zaroah plotseling verdwenen. In werkelijkheid bleven de drie vrouwen samen met Ord op de achtergrond, in de hoop dat Johan het zwaard zou vinden. Kort daarna vond Johan inderdaad Tintor, waarna Ord de ridder gevangen nam[2].

Nadat het eerste deel van hun plan gelukt was riepen Shih en de anderen hun meester op. Om het zwaard Tintor te hanteren had Bahaal een aardse vorm nodig. Ord zou met de hulp van Shih en de anderen een grote man van klei bouwen, een Golem[2].

Dood[]

[2].

Na haar dood[]

[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Bronnen[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Shih was een trouwe dienares van Bahaal. Ze keek net als Ord, Zaroah en Acheah uit naar de beloning die ze van haar meester zou krijgen. Toen ze zag hoe Bahaal Ord vermoordde raakte ze in paniek en probeerde te vluchten.

Kracht en sterkte[]

Net als Zaroah en Acheah was Shih niet bekwaamd in wapenkunde. Ze bezat genoeg kennis om Ord te kunnen helpen met het maken van De Golem, en wist hoe ze Bahaal moest oproepen via een ritueel.

Wetenswaardigheden[]

  • Na de dood van Shih werd Acheah Shih genoemd. Later werd Shih voor even door Johan Acheah genoemd.
  • Shih volgde de trend waarbij vrouwen een dodelijke val maken in de stripreeks.

Achter de schermen[]

  1. Johan zei tegen Bahaal: Zoals je Ord, Acheah en Zaroah gespaard hebt?
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Het Sprekende Zwaard (strip)

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Shih.
Advertisement