De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Sidi Mardoek
Mardoek 2
Naam Sidi Mardoek
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geliefde(s) Sidi Mardoek's vrouwen - Vrouwen
Familie Onbekend
Werk/beroep Heerser van Karabuk
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Boeienkoning
Laatst gezien De Boeienkoning
Verschijningen 1

Sidi Mardoek is een personage die verscheen in De Boeienkoning.

Biografie[]

Eerder leven[]

Sidi Mardoek heerste in Karabuk. Hij was een lichtzinnige man, die staatszaken liever aan zijn raadsman en grootvizier Hurrie Burrie overliet. Op aanraden van Hurrie Burrie liet hij El Houdin naar Karabuk komen, de boeienkoning[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Als El Houdin in de stad aankomt, ontmoet Sidi Mardoek ook Johan van Horst, een vriend van El Houdin. Hurrie Burrie heeft hem veel vermaak belooft, en enkele levensgevaarlijke proeven bedacht. Maar zij weten niet dat Demoniah zich als danseres heeft vermomd, en haar kans afwacht om El Houdin gevangen te nemen. Als Demoniah door Johan herkend wordt gijzeld zij Sidi Mardoek. Vervolgens slaagt zij erin te vluchten. Kort daarna is het tijd voor de grote proef, El Houdin moet uit het torenraan in een bak met brandbare vloeistof springen. Buiten alle verwachtingen overleeft hij het moeiteloos, en zo zal hij El Houdin moeten betalen met een kist vol kostbaarheden. Als El Houdin en Johan het fortuin zomaar het raam uitgooien, wil hij dat ze zijn stad verlaten wat ze ook doen[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Sidi Mardoek.
Advertisement