De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Naam betekenis + Achter de schermen.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update
Sir. Bernice
Bernice 001
Naam Sir. Bernice
Bijnaam The Drunken Knight
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Geboren in Engeland
Familie Onbekend
Werk/beroep Ridder
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Toernooi
Laatst gezien Het Toernooi
Verschijningen 1

Sir. Bernice was een Engelse ridder.

Biografie[]

Eerder leven[]

Bernice raakte goed bevriend met Sam de Bohuw. Omdat hij vaak dronken was kreeg hij de bijnaam "The Drunken Night"[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Toen in de streek Horst een groot steekspel gehouden werd, vergezelde Bernice zijn vriend Sam om ook deel te nemen. De twee ridders gingen per schip naar Brugge. Bij zijn aankomst was hij al zo dronken dat hij van boord tuimelde, en tussen een paar tonnen terechtkwam[1].

Het toernooi[]

Op het toernooi ging het al niet veel beter. Bernice moest het tegen Reinald van Gelder opnemen maar had van tevoren een hele kruik Hagelanderwijn opgedronken. Bernice kon hierdoor nauwelijks in het zadel blijven zitten. Hij koos het verkeerde doel en viel de oefen "Saraceen" aan. Bernice trof de Saraceen, maar werd tegelijk door de Saraceen uit het zadel geslagen. Bernice had verloren en kon niet meer aan het toernooi deelnemen[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Elke keer als Sir. Bernice in de strip verscheen was hij dronken. Daardoor maakte hij een onserieuze indruk. Voor de rest is hij een goede vriend van Sam de Bohuw.

Kracht en sterkte[]

Bernice was een ridder en daarom getraind met wapens. Maar door zijn drankgebruik was hij nauwelijks in staat om te vechten.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Sir. Bernice.
Advertisement