De Rode Ridder Wiki
Advertisement
JohanPromo Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: niet specifiek
JohanPromo

Deze personen waren de enige personen die Johan van Horst vermoord in een strip.

Siegmund van Kamroen[]

Siegmund 001
Siegmund van Kamroen

Siegmund van Kamroen was de kasteelheer van kasteel Kamroen. Nadat Johan erachter kwam dat Siegmund samen met zijn broers achter de aanslag zat op Helmund van Valkensteen kwam hij later om het leven door Johan.

Verdal[]

Verdal 001
Verdal

Verdal was een tovenaar. Gedurende een val, stierf hij door het zwaard van Johan van Horst.

Kerwyn's wachter[]

Johan x Kerwyn's wachter
Kerwyn's wachter

Kerwyn's wachter was een wachter van Kerwyn. Hij werd neergestoken met een zwaard door Johan van Horst.

De Zwarte Dame's eerste werker[]

De Zwarte Dame's eerste werker kwam om het leven door Johan in Het Derde Wapen.

Hun[]

Deze eerste Hun kwam om het leven door Johan in De Zwarte Roos.

Pict[]

Deze pict kwam om het leven door Johan in Het Testament.

Mogular[]

Mogular 001
Mogular

Mogular was verantwoordelijk voor het moorden van Hisol en andere mensen. Doordat Johan de Trollenspeer gebruikte, kwam Mogular om het leven.

Soldaat (De Barbaar)[]

Soldaat De Barbaar
De soldaat.

Johan bracht deze soldaat om het leven in De Barbaar.

Hor[]

Hor
Hor

Toen Hor probeerde Magiera om te brengen, kwam Johan hierachter. Johan zwom onderwater en schoot zijn pijl af. Hierdoor kwam Hor om het leven.

Demoniah's vierde Ninja[]

Johan x Ninja Schemerzone
Demoniah's Ninja

Deze Ninja verscheen in De Schemerzone. Hij kwam om het leven toen Johan hem neerstak met zijn zwaard.

Ninja[]

Ninja Kin-Lien
Ninja

Deze Ninja probeerde prinses Kin-Lien te ontvoeren. Johan, hoe dan ook, verstoorde zijn plan en kwam uiteindelijk om het leven door Johan.

Bran[]

Bran
Bran

Bran was de herbergier van De Rode Herberg. Toen Johan erachter kwam wat Bran werkelijk deed en indirect verantwoordelijk was voor de dood van Yoros en Mechtild duwde Johan Bran naar het monster toe in De Rode Kamer, wat leidde tot zijn dood.

Yrrim[]

Raniar[]

Raniar 001
Raniar

Raniar werkte voor Bahaal's groep. Gedurende een gevecht met Johan kwam hij om het leven.

Demoniah's handlanger[]

Johan vermoorde Demoniah's handlanger gedurende een aanval in De Alchemist.

Klingsor[]

Kling
Klingsor

Klingsor was een meesterbrein. Hij kwam later om het leven door Johan toen hij bij zin eigen vleesetende planten terechtkwam.

Man[]

Deze man werd vermoord door Johan in Magiërs van Atlantis.

Thorwald[]

Thorwald Dijkenland
Thorwald

Thorwald was erg wreed. Gedurende een gevecht met Johan kwam hij om het leven toen hij uiteindelijk verdronk in de diepte.

Jonas[]

Jonas
Jonas

Jonas was de rechterhand van Ahab. Gedurende een gevecht met Johan kwam hij om het leven.

Arnak[]

Arnak 001
Arnak

Arnak was verantwoordelijk voor de aanslag bij de karavaan. Johan bracht hem om het leven toen hij door zijn eigen vuur om het leven kwam.

Brettus[]

Brettus was een soldenier. Gedurende een gevecht met Johan kwam hij om het leven.

Boer[]

Deze boer kwam om het leven door Johan in een kort gevecht.

Wando's helper[]

Wando helper 001
Wando's helper

Wando's helper was een helper voor Wando. Hij kwam door Johan om het leven in het Godgericht arena.

Eenoog[]

Eenoog Hellevliet
Eenoog

Eenoog was een werknemer van Robart. Hij kwam om het leven toen Johan een peddel gebruikte tijdens zijn ontsnapping.

Ludovicus van Belland[]

Ludovicus
Ludovicus van Belland

Ludovicus van Belland was de kasteelheer van Het Slot van Belland. Hij kwam om het leven door het zwaard van Johan van Horst.

Malfrat de Wrange[]

Malfrat Hellemond
Malfrat de Wrange

Malfrat de Wrange was een leider van een groep en was een vijand van Johan en Allis. Gedurende de tocht van Johan en Allis naar Camelot, volgde Malfrat hen op het spoor. In het eindgevecht tussen Johan en Malfrat kwam Malfrat door Johan een stel puntige takken terecht en stierf hierdoor.

Kilyon[]

Gwion Van Deurne[]

Wetenswaardigheden[]

  • Sommige personages uit de stripreeks die Johan als enige persoon in een album ombrengt komen om het leven door Johan en niet door een ander persoon. Dit zijn de volgende voorbeelden:
    • Verdal: Kwam om het leven door Johans zwaard. Pinak stierf ook, maar viel van een tak af.
    • Boer uit De Elfenring: Kwam om het leven door Johans zwaard. In het album De Elfenring hoe dan ook, stierven meerdere monsters, maar geen personen.
    • Wando's helper: Kwam om het leven door een houten zwaard van Johan. Boris stierf ook, maar kwam om het leven door zijn eigen beer.
  • Ludovicus van Belland werd de eerste persoon sinds Siegmund van Kamroen wiens voor en achternaam genoemd waren in een album en als enige persoon om het leven kwam door Johan in hun respectieve album, een aantal van 242 albums geleden en een aantal van 55 jaar geleden.
  • Demoniah's vierde Ninja uit De Schemerzone en de Ninja uit het album Prinses Kin-Lien zijn Johans enige slachtoffers die de enige slachtoffers waren van Johan uit een album wiens nationaliteit bevestigt was en beide Ninja's kwamen uit hetzelfde land (Japan).
    • Van hun beide is alleen de Ninja uit Prinses Kin-Lien de enige bevestigde moordenaar.
Advertisement