De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

Stalmeester
Stalmeester
Naam Stalmeester
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie
Werk/beroep Stalmeester
Doodsoorzaak Neergeveld door een mes door de stalmeester moordenaar
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien Het Gebroken Zwaard
Laatst gezien Het Gebroken Zwaard
Verschijningen 1

De stalmeester is een personage uit Het Gebroken Zwaard.

Biografie[]

Eerder leven[]

De stalmeester werkte op het Kasteel Eikendale voor Sieglinde van Eikendale en haar gemaal Mathis van Eikendale[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Deze stalmeester wordt door Johan verdacht van een spijker in het zadel van Sieglinde's paard te steken, maar wanneer de stalmeester alles aan Johan wil vertellen, wordt hij door een wachter, onder leiding van rentmeester Reyhold, met een mes vermoord[1].

Na zijn dood[]

Johan zet na zijn dood de achtervolging in op de stalmeester moordenaar., Johan viel de moordenaar aan, maar werd uiteindelijk bewusteloos geslagen door Johan[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Deze stalmeester heeft geen bekende naam.

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • De stalmeester is het eerste personage vermoord in de stripreeks in de originele tijdlijn.
    • Hoe dan ook, de roofridder stierf voor de stalmeester. Zijn dood was alleen in een flashback te zien.
  • Deze stalmeester is de eerste vijand die verscheen in de originele tijdlijn die ook bevestigt was als vijand.
    • Ook al verscheen Reyhold voor deze stalmeester in het album, zijn bekendheid als vijand werd richting het einde van het verhaal pas duidelijk, ook al was hij de hoofdvijand en meesterbrein van het album. Ironisch genoeg, verklapt de cover al dat Reyhold een verrader was.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Stalmeester (Het Gebroken Zwaard).
Advertisement