De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Timar
Timar 002
Naam Timar
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Lid van De Ridders van De Ronde Tafel
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Testament
Laatst gezien Het Testament
Verschijningen 1

Timar was een ridder van De Ronde Tafel.

Biografie[]

Eerder leven[]

Timar was een ridder van koning Arthur. Na de dood van Arthur ging hij zijn eigen weg, en trok door het land om voor de goede zaak te vechten[1].

Zoektocht naar Merlijn[]

Op een dag ontmoette hij zijn vroegere strijdmakker Barteld. Die was zwaar gewond geraakt tijdens een gevecht met Coldred en zijn Picten. Barteld was op zoek naar Merlijn. Voor hij stierf vertelde Barteld aan Timar waar die te vinden was. Timar ging zelf op zoek naar Merlijn, maar ook hij werd aangevallen door Coldred en zijn handlangers. Hoewel hij gewond was lukte het hem te vluchten en ontmoette daarbij per toeval Johan. Toen Coldred en de Picten kwamen om hem te doden, lukte het Johan om ze te verjagen. Later bracht hij Timar naar bevriende landbouwers die hem zouden verzorgen. Timar wist dat hij zou genezen en gaf Johan de raad om meteen op zoek te gaan naar Merlijn[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Timar is een jongensnaam en betekent "palmboom" of "dadel".

Persoonlijkheid[]

Timar was zelfs na de dood van Arthur trouw gebleven aan zijn koning. Hij kende Johan nog van vroeger en was bevriend geweest met hem. Timar kan gezien worden als een dappere man, omdat hij geheel alleen tegen Coldred en zijn mannen vocht.

Kracht en sterkte[]

Als ridder van de Ronde Tafel had Timar een goede opleiding met wapens gehad. Hoewel hij zwaargewond was wist Timar van Coldred te ontsnappen. Ondanks zijn verwondingen wist hij een zwaardslag van Coldred af te weren.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Timar.
Advertisement