De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Varazdin
Varazdin
Naam Varazdin
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Mokuril - Vader
Werk/beroep Magiër
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Moloch
Laatst gezien De Moloch
Verschijningen 1

Varazdin was de zoon van Mokuril.

Biografie[]

Eerder leven[]

In tegenstelling tot zijn vader was Varazdin een goed mens. Nadat Mokuril verdwenen was wilde hij het dorp dat zijn vader vervloekt had helpen. Varazdin ging in het bos wonen en hielp soms zieke mensen met zijn toverdranken. Hij leerde veel van oude toverboeken en maakte onder andere een toverdrank die zijn gebruiker dezelfde kracht gaf als De Moloch. Maar zonder een echte held zou zijn plan niet lukken. Daarom stelde hij krijgsmannen op de proef met spookbeelden. Niemand bleek echter dapper genoeg om het tegen de spookbeelden op te nemen. Zo moest Varazdin verder zoeken naar een geschikte krijger[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Op een dag zag hij Johan naar het bos komen. De ridder slaagde in Varazdin's test, waarna hij Johan vertelde dat hij alleen maar zijn naam hoefde uit te spreken om hem te hulp te roepen. Toen Johan en de smid Grak de volgende dag tegen De Moloch vochten, riep Johan hem inderdaad te hulp. Met een sterk wurgkruid kon hij De Moloch even stoppen. Johan, Grak en het nieuwste offer van De Moloch, Ozelia, konden hierdoor ontsnappen. Met de hulp van Varazdin's toverkracht wisten ze meerdere keren aan De Moloch te ontsnappen, maar uiteindelijk zou het monster gedood moeten worden. Varazdin gaf Johan de Krachtdrank en Grak een zwart poeder waarmee hij de demon zichtbaar moest maken. De krachtdrank werkte inderdaad, zodat Johan Varazdin van een plotseling aanvallende beer kon redden[1].

Later wachtten Varazdin, Johan, Grak en Ozelia De Moloch op. Het plan lukte, Johan wist het monster na een harde strijd te doden. Toen zagen ze Mokuril's geest verschijnen. De magiër gaf toe dat hij verslagen was en laat alle slachtoffers van De Moloch weer tot leven komen. Korst daarna werd er in het dorp een groot feest gevierd. Johan ging echter al snel weer op weg naar nieuwe avonturen, alleen Varazdin groette hem nog een keer aan de rand van het bos[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Varazdin is een provincie in het noorden van Kroatïe.

Persoonlijkheid[]

Varazdin was een Witte Magiër. Hij probeerde het kwaad dat zijn vader in de streek had gedaan weer goed te maken. Vaak hielp hij zieke mensen uit het dorp.

Kracht en sterkte[]

Net als zijn vader was Varazdin een magiër. Hoewel hij minder machtig was dan Mokuril, kon hij met toverkunsten en magische middelen goed overweg.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Varazdin.
Advertisement