De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Yoessef
Yoessef
Naam Yoessef
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geboren in Mongolië, Azië[1]
Familie Onbekend
Werk/beroep Werknemer van Morduk Slindar
Gestorven in De kelder van Arkaddon
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard
door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Vesting
Laatst gezien De Vesting
Verschijningen 1

Yoessef verscheen in De Vesting.

Biografie[]

Eerder leven[]

Yoessef was een Steppenruiter en werd ergens in zijn leven een werknemer van Morduk Slindar[2].

Morduk Slindar's plan[]

Yoessef en Hamid zaten in wijnvaten die door Kebir naar de kelder van Arkaddon weden gebracht. Toen Yoessef en Hamid binnen waren, kwamen ze uit de wijnvaten. Yoessef en Hamid pakte samen de 2 andere wijnvaten om zo samen de wijn te verdelen over de vaten en een valse bodem te gebruiken in de wijnvaten[2].

Yoessef en Hamid hielde zich daarna schuil totdat Kebir verscheen. Enige tijd later verscheen Kebir in de kelder van Arkaddon. Hamid zei dat ze de bevelen van Kebir zouden opvolgen. Kebir wees naar een voorraad ontplofbare projectielen voor katapulten. Kebir zei dat wanneer de Steppenruiters aankwamen, ze het vuur moesten aansteken zodat het is brand zou gaan. Hierna moesten ze volgens Kebir wegwezen. Kebir zei dat hij zijn rol als Kebir zou gaan verder spelen, sinds zijn echte naam Morudk Slindar was[2].

Dood[]

Yoessef en Hamid verschenen toen Johan brandlucht rookte. Johan kwam binnen en stak meteen Yoessef dood neer met zijn zwaard[2].

Na zijn dood[]

Yoessef's fakkel kwam terecht bij de voorraad ontplofbare vuurballen, maar Jarmilla was op tijd bij Johan en redde Arkaddon. Johan stak daarna Hamid dood neer met zijn zwaard. Johan zei dat Jarmilla wellicht een ramp had vermeden, maar sinds Morduk Slindar nog in leven was, waren ze nog in gevaar[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Johan x Yoessef
Johan steekt Yoessef dodelijk neer.

Yoessef's naam in het Arabisch is Youssef en betekent "God zal toenemen".

Persoonlijkheid[]

Yoessef werkte voor Morduk Slindar en volgde het commando van Hamid op. Het is zeer waarschijnlijk dat hij ook wist wat hij moest doen[3]. Hamid en Yoessef luisterde daarna trouw naar Morduk Slindar die hun opdracht aanwees. Yoessef en Hamid werkte samen voor de ondergang van Arkaddon wat mislukte door Johan van Horst.

Kracht en sterkte[]

Yoessef's sterkte was niet te zien in het album. Yoessef was kwam namelijk om door de eerste zwaardslag van Johan.

Wetenswaardigheden[]

  • Yoessef was Johans eerste slachtoffer sinds Tenebrax in Het Grote Geheim, sinds 6 albums eerder.
  • Yoessefs naam komt uit Arabië, sinds zijn naam in het Arabisch Youssef zou zijn. Hetzelfde geldt voor Hamid die zijn bondgenoot was. Hoe dan ook, aangezien Yoessef en Hamid Steppenruiters zijn, komen ze allebei uit Mongolië, Azië.
  • Yoessef's naam was bevestigt door Hamid, toen hun uit de wijntonnen kwamen.
  • Net als zijn moordenaar heeft hij de naam God in zich.
  • Yoessef luisterde naar wat Hamid zei dat Morduk Slindar hun gaf als opdracht. Hoe dan ook, dit was waarschijnlijk ook om de lezer te weten wat ze zouden doen, want mocht Hamid niets gezegd hebben, dan zou de lezer ook niet weten wat ze van plan waren. Later bleek het dat Hamid en Yoessef dezelfde rang hadden. Het kan ook zijn dat Yoessef niet een prater was en Hamid wel, waardoor het leek dat Hamid meer de leiding nam, terwijl ze dezelfde rang hadden.
  • Yoessef en Hamid zijn de eenling personages met een bevestigde naam die Johan het snelst ombracht achter elkaar; Hamid stierven secondes na Yoessef's dood.

Achter de schermen[]

  • Yoessef was bedacht, geschreven en getekend door Karel Biddeloo en verscheen voor het eerst in 1981.

  1. Yoessef en Hamid werden door Jarmilla als Steppenruiters bevestigt. Het land waar Steppenruiters uit komen, is Mongolië, Azië
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 De Vesting
  3. Dit was waarschijnlijk gedaan om zo de lezer te laten weten wat Hamid en Yoessef met de wijnvaten moesten doen.

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Yoessef.
Advertisement