De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Zaltar
Zaltar Toth
Naam Zaltar
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Alchemist
Doodsoorzaak Vermoord door middel
van Darkons geestkracht
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Oog van Toth
Laatst gezien Het Oog van Toth
Verschijningen 1

Zaltar was een alchemist.

Biografie[]

Eerder leven[]

Zaltar's voorvaderen waren allemaal alchemisten die onderzoek deden naar Het Oog van Toth. Alleen hij bezat genoeg kennis om de geheimen van het Oog te doorgronden. Zaltar had ook een leerling: Garlock, die hem naar zijn leertijd weer verliet. Zaltar leefde in De Kristallen Bergen, en werd bewaakt door zijn grote vleermuis Fladdra[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Toen De Sekte van Toth het Oog in handen wilde krijgen, vermoordden de sekteleden Garlock, die hem wilde waarschuwen. Johan kwam naar de grot van Zaltar om hem te helpen, maar die wist al van zijn komst af dankzij Het Oog van Toth. Toen Darkon's mannen de grot binnenvielen vochten ze met Johan. Intussen verscheen Darkon in Het Oog van Toth en viel Zaltar aan met zijn geestkracht. Zaltar kon niet tegen Darkon's geestkracht op, uiteindelijk viel hij dood neer[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Zaltar is een Griekse naam en betekent "leven".

Persoonlijkheid[]

Zaltar had genoeg kennis om Het Oog van Toth te gebruiken. Hij vreesde zijn vijanden niet die hij met zijn geestkracht op afstand hield. Hij had zichzelf overschat en bleek niet tegen Darkon opgewassen te zijn.

Kracht en sterkte[]

Zaltar had behalve zijn geestkracht ook de macht over Het Oog van Toth. Hiermee kon hij demonen oproepen. Darkon doodde hem echter met zijn geestkracht, waartegen Zaltar niets kon uitrichten.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Zaltar (Het Oog van Toth).
Advertisement